Vanliga frågor om inloggning till kund- och teamwebbplatser
På denna sida hittar du samlad information om vår inloggningstjänst till ett flertal av RISE kund- och teamwebbplatser. Hittar du inte det du söker eller om ditt problem kvarstår så är du givetvis välkommen att kontakta oss.
Informationen nedan gäller kund- och teamwebbplatser för:
- Certifiering av ledningssystem
- Inspection
- Personcertifiering
- Kalibrering
- Verifiering
Allmänt om vår inloggning
Länkar för inloggning till RISE kund- och teamwebbplatser, hittar du via länken menyfliken "Logga in" på RISE webbplats ri.se.
Till RISE kund- och teamwebbplatser loggar du in med ett unikt användarnamn och lösenord. All kommunikation med inloggning till våra kund- och teamwebbplatser krypteras innan den sänds över Internet. Ingen obehörig kan därför komma åt din information, givet att du själv ser till att skydda din dator och dina inloggningsuppgifter.
Vi har inte tillgång till ditt lösenord. Det är det bara du själv som har. Om du skulle glömma bort ditt lösenord använder du länken "Jag har glömt användarnamn och/eller lösenord" på inloggningssidan. Behöver du byta lösenord, gör du det via länken "Ändra lösenord", som du hittar när du loggar in på denna sida.
Glömt användarnamn och/eller lösenord
Klicka på länken ”Jag har glömt mitt användarnamn och/eller lösenord” som finns på inloggningsbilden. På sidan för ”Glömt lösenord/användarnamn till Koncernens kund- och teamwebbplatser” så fyller du i ditt användarnamn eller din e-postadress som är kopplad till ditt användarnamn och trycker på Skicka. Ett mejl skickas nu till din e-postadress med en aktiveringslänk för nytt lösenord.
När du fått mejlet så klickar du på aktiveringslänken och kommer då till en sida för ”Inloggningsuppgifter till Koncernens kund- och teamwebbplatser”. Anteckna ditt användarnamn och lösenord, det är detta som du använder för att logga in.
OBS! Lösenordet visas enbart denna enda gång, så anteckna detta tillsammans med ditt användarnamn som du använder för att logga in.
Var ändrar jag lösenord?
Lösenordet som är kopplat till ditt användarnamn för inloggning till Koncernens kund- och teamwebbplatser byter du genom att logga in på denna sida.
Vad skall jag tänka på när jag byter lösenord?
- Ditt lösenord måste bestå av minst 12 tecken och skall bestå av både små och stora bokstäver samt minst en siffra eller specialtecken (t ex: !, $, #, %).
- Tänk på att lösenordsverifieringen gör skillnad på små och stora bokstäver
- Du kan inte byta till ett lösenord som du haft de sju senaste gångerna
- Om du måste skriva ner ditt lösenord för att komma ihåg det, spara det som en värdehandling
- Ge inte ut ditt lösenord till någon annan
- Byt lösenord ibland
Vad betyder meddelandet "aktiveringsnyckel är inte längre aktiv"?
Vid klick på aktiveringslänk visas meddelandet "Denna aktiveringsnyckel är inte längre aktiv".
Du har begärt ett nytt aktiveringsmejl efter att du har erhållit den använda aktiveringsnyckeln som du klickat på. Titta i din Inkorg om du har fått ett aktiveringsmejl vid ett senare tillfälle, alternativt så klickar du på länken "Glömt lösenord/användarnamn till RISE kund- och teamwebbplatser" som finns på inloggningssidan.
Jag blir direkt utloggad när jag försöker logga in?
De behörigheter som är kopplade till ditt användarkonto är felaktiga. Var vänlig kontakta oss. Kontaktuppgifter hittar du på vår samlingssida för våra kund- och teamwebbplatser.
Var vänder jag mig med mina frågor?
Kontaktuppgifter hittar du på vår samlingssida för våra kund- och teamwebbplatser.