<p>Petter är en XR-utvecklare som fokuserar på att blåsa liv i VR inom svensk industri och utbildning. Han är en social, kreativ och innovativ person och arbetar nära programmerare för att skapa olika typer av XR-upplevelser, som spelvärldar, simuleringar och träning, där du som användare kan lära dig på ett roligt, interaktivt och spelifierat sätt.</p>
<p>Just nu arbetar Petter hårt för att göra XR-skapande mer kostnadseffektivt och tillgängligt genom att kartlägga befintliga och nästa generationens lösningar för laserskanning, fotogrammetri och CAD-konvertering, samt hur man kan integrera dessa typer av 3D-innehåll i spelmotorer som Unreal och Unity.</p>
<p>Petter's drömprojekt är att skapa en skola som helt är baserad på virtuell verklighet. Där ett barn kan ta på sig ett par HMD (VR-glasögon) och transporteras till en immersiv värld med en komplett läroplan av interaktiva och spelifierade övningar som gör lärandet lika roligt som att utforska en fantastisk "Halliday-inspirerad" plats.</p>
<p>Petter vill alltid arbeta med personer som kan hjälpa till att forma visionen om en meningsfull framtid i symbios med tekniken. Intressanta personer inkluderar de som kan skriva kod, arbetar med 3D-modellering och ingenjörskonst, ljud eller är redo att lära sig dessa färdigheter och har drivkraften att aldrig nöja sig med ett resultat som bara är "good enough".</p>
<p>Flytande i: Modo 3D, Blender, Unity, Unreal, xNormal, Quixel, Photoshop, Illustrator och människor. Inte lika flytande i: C#, CAD, papper och siffror.</p>