Kontaktperson
Jun Niimi
Forskare
Kontakta JunProdukter smakar, luktar, ser ut och känns på ett specifikt sätt när de kommer i kontakt med människor. Det enda sättet att veta hur produkter uppfattas av människor är genom sensorisk analys. Att veta hur produkter uppfattas kan avgöra deras framgång på marknaden. RISE kan hjälpa dig genom vår omfattande expertis inom sensorisk analys.
Perception är ett komplext mått som bara kan mätas av människor. En enkel förändring i formuleringen kan ibland resultera i komplexa perceptuella förändringar. Vissa saker kan helt enkelt inte mätas med enbart instrument. Att veta hur saker smakar, luktar, känns eller ser ut från ett mänskligt perspektiv är avgörande för att fatta kritiska beslut inom produktutveckling och förbättring.
RISE arbetar med olika typer av sensoriska analystekniker som lämpar sig för både forskning och industriella tillämpningar. Frågor som specifikt rör sinnesförnimmelser kan besvaras med hjälp av sensorisk analys. Den kan också kombineras med konsumenttester och instrumentella mätningar för att få en bättre helhetsförståelse av produkter. Därför kan sensorisk analys antingen vara en fristående mätning eller ett komplement till andra mätningar för att bidra till mer djupgående kunskap.
Vi på RISE har många års erfarenhet av att arbeta med produkter av livsmedel, läkemedel och andra icke-livsmedelsprodukter som hygienprodukter och förpackningsmaterial. De metoder vi använder är applicerbara på alla produkter och ingredienser som behöver perceptuell mätning, även råvaror.
Vi erbjuder: