Kontaktperson
Jun Niimi
Forskare
Kontakta JunSkapa en sensorisk profil för din produkt. Att definiera karaktären på din produkt hjälper dig i produktutveckling och marknadsföring av din produkt.
Karaktärisering används för att profilera de sensoriska egenskaperna hos din produkt. Detta kan hjälpa dig i vidare produktutveckling eller marknadspositionering. Den mest effektiva mätmetoden för detta är att använda människor. RISE har en analytisk sensorisk panel. En panel som har valts ut enigt ISO-standarder med en förmåga att identifiera och särskilja de viktigaste karaktärsdragen i din produkt.
Sensorisk karaktärisering används framför allt i tre syften:
Beroende på produkt och var i utvecklingsprocessen den sensoriska profilen efterfrågas används olika metoder. Vi erbjuder klassisk profilering med metoder som beskrivande analys till snabba metoder (free choice profiling, projective mapping, sorting, rate all that apply). Metoderna kan appliceras på RISE analytiska sensoriska panel eller konsumenter, beroende på typ av metod och önskemål.
En skriftlig rapport om metod och resultat. Rapporten kan också utformas efter din begäran, till exempel som en presentation.