Petra Forsblad
Projektkommunikatör
Kontakta Petra04 juli 2022, 11:43
I Matrapporten 2022 presenterar matkommunikationsbyrån Food & Friends siffror kring svenskarnas matvanor för elfte året i rad. Vad äter vi? Vem handlar maten? Hur mycket tid lägger vi på matlagning och är det skillnad på vardag och helg?
I förra årets rapport konstaterades att pandemins avtryck hade fortsatt påverkan på hur svenskarna äter, handlar och konsumerar mat. Omvärldens inflytande fortsätter även i år med några tydliga nya tendenser. 2022 är året då prishöjningar slår till i plånboken, då matens smak är vår viktigaste drivkraft och svenskproducerat värderas högt. Detta samtidigt som ambitionen att äta vegetariskt minskar för andra året i rad.
Totalt har 1000 personer i åldern 15–74 år i en oberoende webbpanel (Norstat) svarat på frågor om deras vanor och attityder kring måltider, både i och utanför hemmet.
2024-11-11
2024-10-31
2024-10-17
2024-10-01
2024-09-16
2024-09-16
2024-09-03
2024-07-09
2024-07-08
2024-06-19
2024-06-03
2024-06-03
2024-06-03
2024-05-20
2024-05-14
2024-04-22
2024-04-17
2024-04-15
2024-03-18
2024-03-12
2024-03-12
2024-03-05
2024-03-04
2024-03-04
2024-02-28
2024-02-14
2024-01-24
2024-01-17
2023-12-04
2023-11-30
2023-11-14
2023-11-10
2023-11-03
2023-09-26
2023-09-26
2023-09-25
2023-09-06
2023-07-04
2023-07-03
2023-06-22
2023-05-26
2023-03-07
2023-02-28
2022-12-01
2022-12-01
2022-09-13
2022-09-06
2022-09-06
2022-08-31
2022-07-07
2022-07-04
2022-06-20
2022-05-31
2022-05-27
2022-05-27
2022-05-05
2022-03-21
2022-02-11
2022-02-11
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
Hushållningssällskapet den 20 november 2020: Medverkar som partner i två av Formas centrumbildningar
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04