Svenska konsumenters relation till vilda bär
22 november 2024, 14:23
Det finns många myter och antaganden om svenska konsumenters relation till vilda blåbär. Dock saknas data om dagens konsumtions- och plockbeteende samt om konsumenters syn på olika bärprodukter och attityder till bärindustrin.
För att överbrygga detta kunskapsgap gjordes inom FINEST en studie med ett nationellt representativt urval av över 2000 individer i Sverige. Resultaten ger ny kunskap som ifrågasätter tidigare uppfattningar kring om svenska konsumenters perspektiv på vilda blåbär och kan bidra till att främja utvecklingen av en mer hållbar bärindustri i Sverige. Forskningen som är en produkt av tvärvetenskaplig samverkan och visar på vikten av att ta hänsyn till konsumentens röst vid systemomställning.
Läs mer
2024-11-22
2024-11-11
2024-10-31
2024-10-17
2024-10-01
2024-09-16
2024-09-16
2024-09-03
2024-07-09
2024-07-08
2024-06-19
2024-06-03
2024-06-03
2024-06-03
2024-05-20
2024-05-14
2024-04-22
2024-04-17
2024-04-15
2024-03-18
2024-03-12
2024-03-12
2024-03-05
2024-03-04
2024-03-04
2024-02-28
2024-02-14
2024-01-24
2024-01-17
2023-12-04
2023-11-30
2023-11-14
2023-11-10
2023-11-03
2023-09-26
2023-09-26
2023-09-25
2023-09-06
2023-07-04
2023-07-03
2023-06-22
2023-05-26
2023-03-07
2023-02-28
2022-12-01
2022-12-01
2022-09-13
2022-09-06
2022-09-06
2022-08-31
2022-07-07
2022-07-04
2022-06-20
2022-05-31
2022-05-27
2022-05-27
2022-05-05
2022-03-21
2022-02-11
2022-02-11
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-07
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04
Hushållningssällskapet den 20 november 2020: Medverkar som partner i två av Formas centrumbildningar
2022-02-04
2022-02-04
2022-02-04